1.06 Biedronki

 

 

Temat: Święto dzieci.

Data: 1.06.2020

Zadania: 

1.  „Zabawa na z” – działanie dzieci – utrwalenie litery.  Dzieci wyszukują w gazetach litery z, Z, naklejają je na kartkę A4. Następnie rysują przedmioty, które zaczynają się na głoskę z – robią słownik obrazkowo - literowy. 

2.  „Marsz po górach” – dzieci stają w luźnej gromadzie. Na sygnał dzieci maszerują powoli w miejscu, udając, że wchodzą na stromą górę. Na hasło prowadzącego: Szczyt zdobyty – dzieci biegną szybko w miejscu, udając, że zbiegają z górki. 

3.  „Emocje” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie i podawanie nazw emocji: radość, złość, smutek, zdziwienie. Uświadomienie dzieciom prawa do wyrażania emocji oraz faktu, że emocje odczuwamy wszyscy, niezależnie od miejsca pochodzenia.

4.„H jak hamak” – zabawa dydaktyczna; zapoznanie z literą h, H z wykorzystaniem Kart Pracy 4.19. 

Dla 5-latków: Praca z Książką 4., 17 – wyszukiwanie wyróżnionych elementów ilustracji. Zadanie dodatkowe – skreślanie obrazków, które nie pasują do pozostałych. 

5. Osłuchanie z piosenką "Podajmy sobie ręce" 

 

Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki


Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.

Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka


Podajmy sobie ręce ...
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury


Podajmy sobie ręce ...

5. Dodatkowe karty pracy: