9.06.2020p

Data: 09.06.
Temat: "Moje zwierzątko"


1. Czytanie wiersza B. Formy "W sklepie zoologicznym"-  treść i praca z wierszem w załączniku,
2. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.15 - dla dzieci 6 letnich - wprowadzenie liczby 10;
3. Praca z K4.,14 - prowadzenie zwierząt do ich domów , łączenie zwierząt z ich cieniami -  dla dzieci 5 letnich;
4. Praca z ZG, 49 - kolorowanie papugi wg wzoru; rysowanie szlaczka po śladzie - dla dzieci 5 letnich;
5. "Nasi pupile" - rozwiązywanie zagadek słownych - w załączniku;
6. Zabawa muzyczno-plastyczna "Akwarium" - w załączniku;
7. Kolorowanki zwierząt - w załączniku;
8. Ciekawostki n/t kotów i psów - polecam  https://fajnepodroze.pl/ciekawostki-o-kotach/                 
 
https://fajnepodroze.pl/ciekawostki-na-temat-psow/

 

1.„W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy.

Ulicami miasta

idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem

na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt:

myszki i szynszyle,

kolorowe ryby.

Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki,

jest też morska świnka,

a w akwarium mieszka

żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie

namówić dziś mamę

i Maciuś wymarzone

zwierzątko dostanie.

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania rodzica;

-Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?;

-Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;

-Jak wygląda szynszyla? – jeśli dzieci nie wiedzą rodzic pokazuje ilustrację poniżej;

https://www.wprost.pl/galeria/14025/lubicie-szynszyle-te-zdjecia-was-rozczula.html

 

9    9    9

10    10    10

Pokazujemy  sylwety zwierząt (ryby, żółwie, papugi itp.) – do druku i wycięcia powyżej, tak by było po 10  z każdego rodzaju.

Sylwety ( 9 sztuk) układamy w szeregu. Dzieci przeliczają je, pokazują na

palcach, ile ich jest i oznaczają właściwą liczbą – poniżej do druku. Potem dokładamy do każdego

gatunku po jednym zwierzęciu i dzieci znowu przeliczają i pokazują na palcach

ich liczbę. Przed oznaczeniem przez dzieci liczby zwierząt cyfrą –  demonstrujemy liczbę 10.  

Dzieci opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0 i dopiero potem podpisują nią zwierzęta.

Ćwiczenia w KP4.15;

 

5. Zagadki słowne;

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki. (chomik)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

 

Pełne wody – lecz nie morze,

Rybki ma – lecz nie jezioro,

Zanim spać się dziś położysz,

Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)

 

Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)

6. „Akwarium” – zabawa muzyczno-plastyczna.

 Dzieci mają do dyspozycji kartki A3 i kolorowe farby oraz pędzle. Przy dowolnej  spokojnej melodii malują fale lub pętle od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycinają z kolorowego papieru rośliny i naklejają je na kartkę. Z tektury wycinają kształty rybek i ozdabiają je. Z kolorowych tasiemek i sznurków doklejają im ogony.

7. Kolorowanki