10.06.2020 p

Data: 10.06
Temat: "Moje zwierzątko"


1. Czytanie tekst  "Czworonożni przyjaciele" z Gorczyckiej - treść w załączniku;
2. "Przygoda Reksa" - Praca z KP4.16 - układanie historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń - dla dzieci 6 letnich;
3. Zabawy ruchowe z rodzicami "Kangury" , "Wąż idzie do weterynarza", "Spacer węża"; - w załączniku;
4. Zabawa tematyczna "U weterynarza" -w załączniku;
5. Praca z K4.15 - układanie obrazka z pamięci;
6. Kolorowanki  "U weterynarza" - w załączniku;
7. Zabawy dydaktyczne  - matematyczne - pisanie po śladzie cyfr; kolorowanie cyfr w konturach, kolorowanie obrazka wg kodu;
8. Wprowadzenie litery z Z jak zebra z wykorzystaniem KP4.17 - dla dzieci 6 letnich;
9. Praca z K4.16 - wyróżnianie zbioru pustego; ozdabianie cyfry 0 - dla dzieci 5 letnich;
10. Praca w ZG,50 - rysowanie po śladzie i linii przerywanej - dla dzieci 5 letnich;
11. Zabawa grafomotoryczna "Paski zebry" z wykorzystaniem PiL 70 - dla dzieci 6 letnich;


1.„Czworonożni pacjenci” - Zofia Gorczycka

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź

mi, co mam robić.

Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów.

Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem

wybiega z pokoju.

Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący

buldog.

– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu

pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega!

Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu. Zadajemy dzieciom pytania:

 -Kim był przyjaciel dziadka?;

- Kogo ten lekarz leczył?;

- Komu najpierw pomógł lekarz?;

-Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?;

- Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?;

3. „Kangury” – zabawa z elementem siłowym.

 Dzieci w parach z rodzicem lub rodzeństwem  stają naprzeciwko

siebie. Mają ręce podniesione na wysokości oczu i dłonie otwarte zwrócone

w kierunku partnera. Na sygnał dzieci podskakują obunóż z jednoczesnym

odpychaniem partnera od siebie.

„Wąż idzie do lekarza” – zabawa ruchowa.

Dzieci siedzą na dywanie w siadzie

prostym. Starają się poruszać do przodu bez zginania kolan. Unoszą lekko

do góry – raz jedną raz drugą nogę wraz z biodrem i pośladkiem i przesuwają

się do przodu.

„Spacer węża” – zabawa ruchowa.

Dzieci, stojąc, nabierają bardzo dużo powietrza. Należy zwrócić uwagę, by nie unosiły przy tym ramion. Idą, wypuszczając powietrze bardzo wolno z jednoczesnym mówieniem głoski s. Gdy zabraknie im powietrza, zatrzymują się, nabierają powietrza i ponownie ruszają.

4. „U weterynarza” – zabawa tematyczna.

 Dzieci wraz z rodzicami, rodzeństwem  organizują sobie zabawę w weterynarza – wyznaczają miejsce, gromadzą potrzebne materiały (ustalają, co będzie strzykawką, co stetoskopem itd.). Wyznaczają dla siebie role, określają zasady zabawy; Gromadzą różne zwierzątka – maskotki, lub coś, co je będzie zastępować. Mogą też samodzielnie narysować zwierzątka.

Przygotowujemy napisy: lecznica, weterynarz, pies, kot, papuga, chomik, wąż; mysz,  - do druku poniżej ) Pomagamy dzieciom odczytać trudne wyrazy. Czytamy wyraz, a dziecko powtarza i stara się zapamiętać.   Łatwiejsze wyrazy dzieci odczytują samodzielnie. Dzieci umieszczają je w odpowiednich miejscach;

 

weterynarz

 

lecznica

 

pies            kot

 

papuga     wąż

 

chomik    mysz