16.06.2020 P


Data: 16.06;
Temat: "Wakacje tuż, tuż"


1. Rozmowa z dziećmi n/t jezior w oparciu o ilustracje własne  lub link   https://www.bing.com/images/search?q=obrazki+jeziora&qpvt=obrazy+jeziora&FORM=IGRE
( wyróżnianie cech charakterystycznych dla krajobrazu jezior );
2. Zapoznanie dzieci z mieszkańcami  jezior w oparciu o ilustracje  własne lub link https://www.youtube.com/watch?v=u3FJ7TLKttY
3. Praca z KP4,25 - kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych - dla dzieci 6 letnich;
4. Praca w Cz 77 - ćwiczenia w czytaniu - dla dzieci 6 letnich;
5. Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących mieszkańców jezior - w załączniku;
6. Zabawa matematyczna "Pak i rybki"  - przeliczanie w zakresie 10 - w załączniku;
7. Praca z K4,22 -  naklejanie nalepek w określonych miejscach  - dla dzieci 5 letnich;
8. Zabawy dydaktyczne -"Wakacyjna krzyżówka; "Porównaj obrazki" - dorysowanie brakujących części; "Utwórz zbiory" - w załączniku

„Zagadki” – po odgadnięciu zagadki dziecko próbuje narysować obrazek danego zwierzęcia;

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża,

Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 

Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,

Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

 

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie,

Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)

 

Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

 

„Pak i rybki” – zabawa matematyczna.

Potrzebny będzie talerzyk jednorazowy lub kartka papieru, ziarna fasoli;

Dziecko siedzi w  na dywanie;

Przed sobą ma talerzyk papierowy, na którym kładzie odliczone fasolki ( dziecko ma

ich 10 lub więcej) oraz prostokąty. Dzieci wykonują nasze polecenia;

 Połóżcie fasolki tak, by je było łatwo policzyć. Przeliczcie je od lewej do prawej.

Przeliczcie je od prawej do lewej. Potem mówimy  zadanie-opowiadanie, np.:

Pak siedział nad jeziorem. Nagle przypłynęły dwie rybki, potem przypłynęły jeszcze

trzy. Połóżcie tyle fasolek, ile przypłynęło ryb najpierw, a potem dołóżcie tyle fasolek,

ile ryb przypłynęło później. Ile było razem ryb? Do tych ryb za chwilę przypłynęły

jeszcze trzy ryby. Ile ryb razem widział Pak? Następnie odpłynęły dwie ryby. Ile ryb

teraz widział Pak? W ten sposób  tworzymy opowiadanie na dodawanie, a potem

na odejmowanie. Dzieci wykonują obliczenia za pomocą fasolek.

 

 
;