18.06.2020 P
Data: 18.06;
Temat: "Wakacje tuż, tuż";
1. Czytanie wiersza K. Rogulskiego "Rzeka" - tworzenie pojęcia rzeka - w załączniku;
2. Praca w KP4,27 - ćwiczenia w liczeniu - dla dzieci 6 letnich;
3. Zabawa plastyczna "Ryby w rzece" - w załączniku;
4. Praca w PiL 75 - kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych - dla dzieci 6 letnich;
5. Piosenka do nauki "Czereśnie i dzieci"- aktywne słuchanie piosenki - w załączniku; https://www.bing.com/videos/
6. Zabawa ruchowa "Po kamieniach" - w załączniku;
7. Zabawa słownikowa - łączenie wyrazu z obrazkiem - w załączniku;
8. Zabawa matematyczna "Dodaj" - w załączniku;
Wiersz „Rzeka” - Krzysztof Roguski
Skąd i dokąd płynie rzeka?
Tak się śpieszy i nie czeka?
Wtem szybciej płynąć zaczyna:
Tu opada, tam się wspina,
Po podłożu, po korzeniach,
Ślizga się też po kamieniach,
Dolinami lub przez las,
Jakby płynęła na czas!
Wciąż przed siebie i wciąż dalej,
Wodospadem w dół, po skale!
Coraz szybszym nurtem rwie,
Nie myśli zatrzymać się!
Tu przepływa, tam przepływa...
A wody z niej nie ubywa!
Tu zakręca, drogę skraca,
Ale nigdy nie zawraca!
I przez miasta, i przez wsie
Długą wstęgą wije się.
Tutaj skręci, tam okrąży,
A i tak przed czasem zdąży!
Tu zabłądzi, tam się zgubi,
Wszędzie chlapie, bo tak lubi.
I tak płynie z gór do morza
Poprzez miasta i bezdroża...
Dzieci odpowiadają na pytania:
-Co to jest rzeka?;
-Do czego jest podobna rzeka?;
-Jaka jest woda w rzece?;
-Co robi woda w rzece?;
-Jakie odgłosy wydaje woda w rzece?;
-Kto mieszka w rzece?
Oglądamy z dziećmi obrazki zwierząt zamieszkujących rzekę (w oparciu o albumy własne) lub link https://www.bing.com/images/search?q=zwierz%c4%99ta+zamieszkuj%c4%85ce+polskie+rzeki&qpvt=zwierz%c4%99ta+zamieszkuj%c4%85ce+polskie+rzeki&FORM=IGRE
Zabawa plastyczna „Ryby w rzece”;
Dzieci wyklejają kontur ryby – poniżej do druku- kwadratami wyciętymi z kolorowego papieru makulaturowego o wymiarach ok. 1.5× 1,5cm. Wycinają paski papieru i tną je na małe kawałki. Zamiast kwadratów można wyciąć kółka. Płetwy oklejają srebrną folią spożywczą.
Piosenka „Czereśnie i dzieci”;
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
Przystawimy sobie drabinkę, stoliczek,
narwiemy czereśni pełniutki koszyczek.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
A wróble się śmieją z kłopotów dziecięcych,
bo na czubku drzewa czereśni najwięcej.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
Takie są dojrzałe, że aż leci ślinka,
ćwir – ćwir, niepotrzebna wróbelkom drabinka.
Różowe czereśnie pomiędzy listkami,
do niskich gałęzi dosięgamy sami.
Zrobią dzieci kukłę, lecz nie dla zabawki,
będzie straszyć wróble i odganiać kawki.
Aktywne słuchanie piosenki – dzieci stoją i w trakcie czterech pierwszych taktów
rysują w powietrzu koła; w drugiej części zwrotki – cztery pozostałe takty –
wędrują w dowolnych kierunkach i klaszczą.
Zabawa z rytmem – dzieci wystukują rytm z np. używając kredek lub drewnianych łyżek z jednoczesną recytacją -
Ró – żo – we cze – reś – nie
Ma – lut – ki sto – li – czek
Peł – niut – ki ko – szy – czek
Nauka I i II zwrotki piosenki;
„Po kamieniach” – zabawa ruchowa.
Dziecko wycina (po konturach) 10 kół. Na każdym kole pisze samodzielnie jedną cyfrę ( 0 -10 )
Rozkładamy na podłodze koła z napisanymi cyframi. Rozkładamy je w taki sposób, by dziecko mogło zrobić krok ( przejść z jednego kamienia na następny, zachowując kolejność od 0 do 10)
Dzieci mają za zadanie przejść przez rzekę po kamieniach, zaczynając od kamienia z liczbą 0, a potem przechodzić na kolejne kamienie tak, by następna liczba była o jeden większa od poprzedniej.
Odczytaj wyraz i połącz z odpowiednim obrazkiem;